Zobacz jakie wymagania są związane z wdrożeniem systemu |
|
Wdrożenie odbywa się w oparciu o plan wdrożenia, który przygotowuje dostawca na podstawie informacji przekazanych przez Klienta. Klient wypełnia ankietę wdrożeniową, w której określa, jakie funkcjonalności systemu chce wdrożyć. Odbywa się także jedno lub dwa spotkania Klienta z naszym konsultantem. Spotkania mogą odbywać się w formule stacjonarnej lub zdalnej. Dostawca przygotowuje plan wdrożenia, który zawiera informacje o parametryzacji systemu, konwersji danych oraz harmonogram wdrożenia. Parametryzacja systemu jest przygotowywana przez dostawcę, na podstawie przygotowanego wcześniej planu wdrożeniowego. Gotowy, sparametryzowany system jest udostępniany Klientowi. ![](img/ikony/zadania_z.png) Zakres konwersji danych może być różny w zależności od zakresu wdrażanej funkcjonalności. Podstawowym zakresem konwersji są dane pracowników. Dane te można podzielić na kilka kategorii.
Pierwsza kategoria to kartoteki pracowników. Dane te są przygotowywane w postaci arkusza Excel, w strukturze przygotowanej przez dostawcę, zawierającego takie dane jak imię i nazwisko, PESEL, staż pracy, adres zamieszkania, Urząd Skarbowy, numery rachunków bankowych, oświadczenia itd.
Druga kategoria to szczegółowa historia wypłat wynagrodzeń pracowników - tak zwane karty wynagrodzeń, podatków i składek od początku umowy z pracownikiem. Dane te są przygotowywane w postaci arkuszy Excel w strukturze opracowanej przez dostawcę. Dane te są niezbędne do obliczania wynagrodzeń do końca roku, do rozliczenia PIT za rok, w którym nastąpiło wdrożenie, do prawidłowego wyliczania podstaw zasiłkowych oraz na potrzeby zapewnienia kompletności dokumentacji pracowniczej.
Kolejna kategoria to dane związane ze stanem urlopu na początek roku oraz realizacją urlopów od 1 stycznia do dnia poprzedzającego konwersję. Dane te są przygotowywane w formacie arkusza Excel.
Ostatnia kategoria to tak zwane teczki pracowników w postaci skanów dokumentów (PDF, Word, JPG, itd.). Dokumenty te są automatycznie umieszczane w elektronicznej teczce pracownika funkcjonującej w systemie.
Sam proces konwersji trwa kilka minut. Kluczowa jest jednak jakość i kompletność przygotowanych danych konwersyjnych. Wdrożenie ma miejsce zawsze z pierwszym dniem kalendarzowym dowolnego miesiąca. Harmonogram wdrożenia składa się z następujących kroków.
Krok 1. Przygotowanie planu wdrożenia przez dostawcę, po wywiadzie i wstępnych uzgodnieniach z Klientem.
Krok 2. Parametryzacja systemu przez Dostawcę.
Krok 3. Przygotowanie danych do konwersji przez Klienta.
Krok 4. Konwersja próbna i przekazanie Klientowi do weryfikacji instancji systemu z zasilonymi danymi.
Krok 5. Konwersja rzeczywista i uruchomienie produkcyjne.
|
|